17 Haziran 2015 Çarşamba

Zincir temizliği

Yaklaşık 750km de zincir toz toprak olmuştu,gerekli malzemeleri toparlayıp giriştim işe.

Listemdekiler şöyle
Lastik eldiven,şu kırmızı olanlardan
1 tane fırça
Gaz yağı-nalburlarda da satılıyor.
Zincir yağı-Ben tex marka aldım gayet güzel ve 400ml geliyor.
Üstüpü veya pamuklu bez
Altına sermek için gazete parçaları
Gazyağını sıkmak için camsil fısfısı



Başlangıç

Eldivenimizi takıyoruz,varsa orta ayak motorumuzu orta ayağa kaldırıyoruz yoksa sağlam bir şeyin üstüne koyuyoruz.
Gazyağını camsil fısfısı ile zincire iyice yediriyoruz,bu işlemi zincirin metal rengi ortaya çıkana kadar yapıyoruz aynı zamanda fırça ile fırçalıyoruz.
İyice rengi kendine gelmeye başlayınca üstüpü veya bezle güzelce siliyoruz sonra gene gazyağı ve cillop gibi ortaya çıkıyor zencirimiz.

15-30dakika arası bekleyip zincirin kurumasını bekliyoruz.Ben kuruduktan sonra motoruda yıkadım çünkü tekerlek cantlar vs yağ ve pir pislik olmuştu,gene kurumasını bekledikten sonra başlıyoruz fısfısfıs yağlamaya.

Güzelce yedirdikten sonra motorumuza hemen binmiyoruz ki iyice yapışsın zincirimize,üstünden atmasın yağı.

Kolay gelsin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder